Affärssystem

Att Skaffa ett CRM-system kan vara ett första steg för att fortsätta till fler delar av ett helt affärssystem. Att bygga på med flera tjänster blir allt vanligare nu och företag väljer ofta CRM-leverantörer som erbjuder flera tjänster än just ett CRM-system.

Affärssystemet

 

Ett affärssystem för småföretagare

Affärssystem förknippas direkt med större företag men faktum är att flera mindre företag nu upptäcker fördelarna med ETT system att arbeta i. Anledningen till att det mest är större företag är för att kostnaden ofta är hög, och att det då inte alltid lönar sig för mindre företag. Men allt det har förändrats, idag är det lättare att hitta dessa tjänster väldigt billigt!

 

Affärssystemet med valfrihet

Flera affärssystemsleverantörer erbjuder nu valfria tjänster vilket innebär att ni kan välja utefter era behov. Det kan vara så att ni behöver ett Supportsystem för att hantera era supportärenden och det kan vara så att ni vill få kontroll över era mötesrum och behöver ett Bokningssystem, då kan ni välja dessa två och vips har ni ett affärssystem.

 Leverantörer interagerar flera tjänster för att få ut maximalt av systemen var och en.

CRM-Systemet är ett Affärssystem 

Även om ni är ett litet företag finns det flera fördelar med att välja till flera tjänster än just ett CRM-system, många leverantörer integrerar flera tjänster för att få ut maximalt, som t.ex om ni har ett Supportsystem så kan ni lägga upp ärendet tillsammans med kundkortet så att säljaren har koll på hur dialogen går med supporten. Även om ett CRM-system är ett affärssystem i sig, så kan det vara intressant att välja en leverantör som erbjuder flera tjänster.

 För att se mera om CRM-system

Välja affärssystem?

När ni ska välja affärssystem är det samma principer som när ni väljer CRM-system. Enkelt kan summeras med: Testa, Utvärdera och Kör! Se efter vad ni har för behov.

Hur kan detta system underlätta för oss och vad blir kostnaden

Summering

Affärsfokuserade tjänster som idag erbjuds som molntjänster, dvs ingen hårdvara behöver installeras och tjänster är uppbyggda som moduler som kan användas var och en för sig eller ihop. Modulerna ska ge hjälp och underlätta för en specifik enhet på ett företag, t.ex HR-system ska hjälpa personalchefen att hantera sin personal.

När man syftar på affärssystem så är det egentligen ett system som hjälper ett företag.

Flera större företag är överens om att det är värdefullt att använda affärssystem, bland annat inom förbättringar för att nå företagsmål och ökad produktivitet. Det har i slutändan även bidragit till lägre kostnader för företagen och ett mer organiserat arbetssätt utöver hela företaget.

 Även när man nämner affärssystem kan man syfta på ERP som vi nämner här